الجمعة، 7 أغسطس 2020

قصيدة & عطيتك عهد الله & بقلم الشاعر : نور الدين موهيب

 " عطيتك عهد الله   

               عمر حبك ماننساه 

                  نحلف ليك من گلبي  

                                 أنتية لي كنبغي " 

    _  أول نظرة عجبتيني   

                  تلاقينا وفهمتني 

       عشقتك أنا ملكتني   

                      بحبك بلتيني 

     _  فين العهد واليمين

                  ياك گلنا نعيشوا زنين

           تالين أكلبي تالين 

                 سنين هادي وحنا صابرين 

     _  فين صحبة هادي سنين 

                          فين محبة القلبين 

        تاگلبي عايش حزين 

                       من غرامك آيا مسكين

   _  سولي قلبك وجاوبني 

                      فين العهد لي عطيتني

       درتي رايك ونستيني 

                           في گلبي كوتيني .

  * مع تحيات سيد الكلمات : نورالدين موهيب 

             6/8/2020




هناك تعليقان (2):

  1. الردود
    1. انا الشاعر نورالدين موهيب وهادا تعليقي "أشكر الساهرين والقيمين على هدا الصرح الشامخ وأخص بالدكر الأستاد والدكتور إيمان محمد ، لك أستادي الف تحية وتقدير أستادي واروجوا ان اكون عند حسن ظنكم والقادم أجمل ، تقبلو فائق إحترامي.

      حذف

♕ أمي..أمي ♕ بقلم الشاعر : جلال محمد

 أمي..أمي جلال محمد مصر.. كفرالشيخ وحدها..كيان بيجري ف دمي أمي.. كلامها كان بيزيل همي كنت عاوزها دايماً جنبي بس حكم القدر بِعدهاعني دا أنا ل...