الأربعاء، 13 أبريل 2022

& كنت الجاااني & بقلم الشاعر : عماد الأبنودي

 " كنت الجاااني "

بقلم / عماااد الأبنودي 

•••••••••••••••••

مشروع غرام أنا بالنسبالك 

و زيك كدا زي غيرك 

قطعت الوعد ليا بكلامك 

و فارقتني ف لحظة طيشك 

لمجرد ... إنك محبتش

بعت بسهولة إحساس هوانا 

و كأنك حد عادي ما شافش

ولا داب إحساسه ويانا 

عيش حياتك يلا بكيفك 

و دور ع ناس تشبهلك 

شبعت خداع من زيفك 

و مابقتش روحي تشتاقلك 

حكمي خلاص وجب النفاذ 

 وقلبي زهق و قال كلمته 

 ‏كنت ف خانة نااس عزاز 

 ‏دلوقتي مطرود من جنته

 ‏مهما تعمل فيها مظلوم 

 ‏كل حيلك بقت خايبه

 ‏كدبك عداب مش مهضوم 

 ‏ مش جايب معايا فايده 

 ‏حكايتنا عاديه و متكرره 

 ‏حيرة و شوق و دموع 

 ‏و العبرة من دي المسأله

 ‏إن الخيانة مافهاش رجوع 

 ‏اللي اتدمر فينا مكسور 

 ‏لمشاعر قبل أوانها تموت 

 ‏كان حلمها تشوف النور 

 ‏يخسارة مات نبضها فسكوت 

 ‏لكن الصعب لابد يهون 

 ‏و أي جراح مش بتطول 

 ‏ازاي تخلص لواحد بيخون 

 ‏معرفش معني الحب م الأول 

 ‏ختم مغااااادرة طبعاً فوري

 ‏ومفيش محاولة ليك تااااني 

 ‏واجه بنفسك فالهوي قدرك

 و ‏وداعا يللي كنت الجاااااني 

           ‏بقلم  

     ‏عماااد الأبنودي 

    ‏12 . 4 . 2022

 ‏


 ‏

 ‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

♕ يُــــكـــبِّـلُـــنـــا الـــقَــــهْــــر ♕ بقلم الشاعر : حبيب كعرود

 يُــــكـــبِّـلُـــنـــا الـــقَــــهْــــر تــرى الـعيْـن من غََــزة صُـــورا يَــزيد لــبشَـاعتها الـوجَــع و للأصْــوات في الأذْن ألَـــ...