الخميس، 20 يونيو 2024

& نفسي أعرف & بقلم الشاعر: احمد فرج علي القصاص


 نفسي أعرف

مين فينا ضحى ومين ضحية

هوا يعني عشان بحبك

أبقى أنا ضحيت ياغالية

كنت طب قولي لقلبك

يصبر عليا ولو شوية

كنت روحي وإسأليه

عن سببها الحركة ديه

كان يقول لك غصب عنه

لقيته ماشي في سكة تانيه

سكة يتمنى يعيشها

ويمشي فيها ولو لثانية

عرفت مين فينا اللي ضحى

عرفت مين فينا الضحية

عرفت مين فينا اللي جاني

واللي مجني عليه ياغالية

يارب توصل لك رسالتي

وتفهميني ولو شوية

تفهمي لو حرف واحد

تفهمي لمسة إيدية

هتلاقينا جسم واحد

لامضحي منا ولاضحية

      أحمد فرج علي القصاص

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

♕ يُــــكـــبِّـلُـــنـــا الـــقَــــهْــــر ♕ بقلم الشاعر : حبيب كعرود

 يُــــكـــبِّـلُـــنـــا الـــقَــــهْــــر تــرى الـعيْـن من غََــزة صُـــورا يَــزيد لــبشَـاعتها الـوجَــع و للأصْــوات في الأذْن ألَـــ...