الاثنين، 29 أغسطس 2022

& مركب الموت & بقلم الشاعرة : زينب محمد عبد العال

 شعر عامي بعنوان (مركب الموت) كلمات رياض الصالحين (زينب محمد عبدالعال)


يا مركب الموت لسة عليا بدري

انا والله شقيان طول عمري....

انا كنت بس عاوز حد يقف جنبي....

أحقق جزء صغير من حلمي...

بس ياخساره ملقتش حد يسندني...

والمركب الي هيوصلني....

حلمي بسيط وإياك فكرني....

عاوز اكون انا غني او ثري....

انا عاوز بس اعيش انسان وحد يكرمني....

واتجوز حبيبتي وأربع حيطان يكونوا عشي....

خليك جدع يا مركب ووصلني....

لاني انا وحيد امي...

في لحظة كدا يا مركب تخوني....

وتخلي امي تنهار عليا وتبكي....

دا أنا طول الطريق اقول انا لسا علي موتي بدري...

انا كنت نفسي اعيش وحقق جزء صغير من حلمي...




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

♕ حياة غريبة ♕ بقلم الشاعر : الحسن نميلي

 حياة غريبة دخلت سوقا كثر فيه الهرج والمرج فالعتاب  أناس لا حول ولا قوة لهم يعيشون العذاب  مات الضمير لما زرعوا الفتنة بين الاحباب  صار الأخ...