الخميس، 20 يونيو 2024

& أه ياني ياني & بقلم الشاعر: أكرم كبشة


 آه ياني ياني 

من ال بيجرالي

من الحبيب لما يتقل علي تاني

اقوله عشقتك 

يقول آه ياني

اقوله وحشتني 

يقول آه يا ني

لاعدت عارف اصارحه

بعشقي ولا عدت عارف 

ابعد عنه من تاني 

ظهر لي في أواخر عمري

والعشق ما له حد تاني

خايف أقرب منه 

يحرقني عشقه

و آه لما يقولي آه ياني 

يحرك مشاعري 

ويرجع لي شبابي تاني

ومهما أحلف له إنه في قلبي 

يقولي آه منك ياني

أعمل ايه ياقلبي 

محكوم عليك دائما

تقول كلام والكل يقول 

آه ياني 

لكن أرجع واقوله 

جايز في يوم تكون لي 

وساعتها تشوف الهنا تاني

أكرم كبشة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

& أنا بيافع خير من جرب و شاف &بقلم الشاعرة: اعتدال طالب ابوبكر السقاف

  أنا بيافع خير من جرب وشاف يا من بدأت القول في يافع وزف  تاريخ يافع في قصيدة ياء وقاف  الياء يافع والألف  بالمنتصف  كا سيف واقف بالوسط ماهو...